Welcome To Biebot Official Blog

Followers

' SEJARAH APRIL FOOL '

Assalamualaikum w.b.t

Oukeh , today biebot nak cakap sal

"APRIL FOOL"

yang bakal tibe pada HARI ESOK .

wakakakka

Oukeh lhaa, sini ader story sket lhaa ,

tentang

SEJARAH APRIL FOOL 

yang kiter tatao

so bacebace lhaa yerpp ...

=))


Aman: Man, emak kau panggil pulang. Saya nampak ada motor baru depan rumah kau lah. Sapa punya lah agaknya ya.

Man: Eh ye ker, bapak aku ada janji dulu lah kalau saya pass exam dia akan beli aku motor. Tapi exam jauh lagi kan. Takpe saya pulang sekarang.

Aman: (dalam hati) hehehe, Hari ni kan 1st April kau tak terfikirker)

Petang itu...

Man: Hei aman kau kurang ajor benor yer! Bukan motor kat depan rumah aku tu. Tapi beskal tua chetti tu. Kau memang nak kene ni. Tub! (penumbuk sampai kat muka Aman)

Aman: Hei hei hei apa ni main touch ni. Awak ni bangal ker aper. Mana ble marah hari ni kan APRIL FOOL.

Man: Oh yer ker. Sori arr. Nah kau tumbuk aku balik.

Mereka berdua pun ketawa hahahaha...

Cerita di atas bukanlah point yang ingin saya kongsikan. Saya cuma ingin mengambarkan kembali begitulah fenomena April Fool tiap kali 1st of April setiap tahun. Ada lagi trick yang lebih dahsyat.

April Fool adalah hari di mana orang akan cuba mengenakan orang lain. Kadang kadang yang dikenakan supporting kadang-kadang jadi perbalahan. Ini tidak lain dan tidak bukan bermula di barat lah sejak berabad dulu. Ia bukanlah perayaan rasmi.

Sejarah April Fool tidak dapat dipastikan bila sebenarnya dan apa mulanya kerana terlalu banyak versi. Anda boleh google sendiri di internet atau wikipedia. Bagaimanapun apa yang berlaku pada April Fool dalam sejarah Islam sepatutnya membuka mata kita supaya menjadikan 1st April bukanlah hari gurau senda kerana info yang saya baru dapati seperti berikut. (korang yang rajin baca majalah tentu tau dari mana info ni)

Pada abab ke-8 Masehi Sepanyol merupakan sebuah negara Islam yang maju dan tidak disenangi orang kafir.

Bagaimanapun Sepanyol jatuh ke tangan tentera Salib yang amat kejam yang membunuh wanita dan kanak-kanak juga.

Satu persatu wilayah Spanyol ditawan tentera salib sampailah ke wilayah akhir Granada.

Penduduk Islam terpaksa bersembunyi di rumah. Tentera Salib membuat penipuan dan mengumumkan penduduk Granada dibenarkan keluar dengan selamat dan dibenarkan menaiki kapal yang disediakan untuk keluar dari Sepanyol.

Ribuan penduduk Islam pun keluar dari rumah dan berkumpul di pelabuhan.

Lalu tentera salib yang bersembunyi membakar seluruh penempatan Islam termasuk mereka yang masih bersembunyi.

Mereka yang berkumpul di pelabuhan tidak dapat berbuat apa-apa. Kapal yang dijanjikan juga dibakar.

Apabila mereka dikepung mereka kemudian dibunuh tanpa belas kasihan. Hanya takbir dan tangisan sahaja kedengaran. Tiada satu pun yang terselamat. Granada jadi medan darah Umat Islam. Sehingga laut berwarna merah darah.

TRAGEDI BERDARAH INI BERLAKU PADA 1ST APRIL 1847 M DAN DIKENALI SEBAGAI 
"THE APRIL FOOL DAY"
OLEH GOLONGAN KRISTIAN.

Jadi umat Islam sekalian apakah kita turut terikut ikut dengan 1st April ini dengan mengenakan orang lain dan tertawa. Kemudian menyebut dengan bangga dan gembira "APRIL FOOOOL" di sebalik saudara kita yang tertipu oleh golongan penipu lagi memang tidak ada dalam kehidupan mereka melainkan PENIPUAN. Kepercayaan tertipu dan menipu orang seperti konspirasi Illuminati dan sebagainya.


so CAMNER ???

thats ALL ...


wasalam


xoxo : BieBot

" BLAJO KECEK KLATE @ BAHASO KLATE "

Assalamualaikum w.b.t

oukeh , ENTRY pada HARI ini .. ialah 

""MARI BELAJO BAHASA KLATE ""

hahahhaha , biebot copy and paste jerp nih , dari kengkawan ..
ekceli banyak dialek kelantan yang kiter tak tao ..
maybe nih bole JADIK GUIDE korang kalo tatao nak ckap camner  ..

k ..

ISTILAH KLATE

1. Agah = sombong 
2. Aloh la = mengeluh
3. Bekok = bergurau
4. Bekwoh = kenduri,biasanya kenduri kawin 
5. Bera = lari bertempiaran
6. Beso = biasa 
7. Blana = banyak-kuantiti yg banyak
8. Blana-kokna = terlalu banyak
9. Blarok = berarak semasa majlis kawin... 
10. Bleber = berleter 
11. Blengah = rasa tidak selesa-melekit
12. Blikat = bahagian belakang badan 
 13. Bojen = fesyen atau style rambut 
14. Borak = semakin parah-sakit
15. Brehi = menyukai atau minat 
16. Brembah = bergaduh- utk haiwan 
17. Brona = membuat perangai-menangis 
18. Brunga = berlari 
19. Cakduh = mereka yg kurang kemas
20. Cakpuh-cakpuh = perbuatan melompat2
21. Cedung = bersawah
22. Cekak = larat
23. Cetong = gayung 
24. Cok = cangkul 
25. Cokek = mencucuk jari ke pinggan org lain 
26. Cokoh = duduk 
27. Colek = pencicah
28. Come-lote = terlalu cantik
29. Culah = liar,tidak jinak(haiwan)
30. Derak = keluar bersiar-siar
31. Dumoh = rumah
32. Ejas = memikat
33. Gege = bising
34. Glecoh = tergelincir
35. Glegaa = lantai
36. Gorek = pengasah pensel
37. Grentok = jambatan
38. Gubak = kedudukan yg terakhir
39. Hambak = mengejar
40. Hudoh-banga = sangat hodoh
41. Igak = tangkap 
42. Itee-lege = terlalu hitam
43. Jelo = terlebih
45. Jerik = menangis
46. Jet = perbuatan menendang
47. Jolo = betul
48. Jula = dahan pokok 
49. Kalar = pensel warna
50. Kale = pensel
51. Kekoh = gigit
52. Kelik = balik
53. Kemah-kemim = ikatan yg terlalu ketat
54. Kerah-kejun = kaku
55. Khenak = membuat jahat
56. Kicik = membuang air besar tidak sengaja(sedikit)
57. Kore = sejenis alat utk memarut kelapa
58. Kube-lembe = berselerak
59. Kuca-bara = berselerak
60. Kura = menconteng
61. Lak’eh = tidak bermaya
62. Lorak = melakukan kerja kelam kabut(nak cepat)
63. Manis-letin = amat manis
64. Masem-purik = amat manis
65. Masin-perak = amat masin
66. Meroh-mere = merah padam
67. Meroh-nyalo = merah yg sgt terang
68. Meta = sekejap 69. Mokte = rambutan
70. Mongek = pembonceng motosikal
71. Mulo = masa lampau 72. Nacar = terlajak
73. Ngelik = mengelak dari sesuatu
74. Ngenkok = menyenkeh
75. Ngolek = gelecek bola
76. Nyetok = kejang
77. Pahit-lepe = terlalu pahit
78. Panah-cen-cen = amat panas(cuaca)
79. Parok = parah
80. Pekong = membaling sesuatu
81. Perik = serik
82. Pitih = duit
83. Prange = tempat letak ikan utk dibakar
84. Puteh-lepuk = amat putih
85. Ralik = berkhayal atau mengelamun
86. Rekngan-napun =ringan sangat
87. Repih = mematahkan
88. Royak = beritahu
89. Samah = 50 sen
90. Sengonti = betul-betul(tidak tipu)
91. Sokmo = selalu
92. Suloh = dahi yg luas
93. Sumbak = tertekan
94. Tawa-leba = tawar
95. Tebolah = cuai
96. Tiok = menangis
97. Tok rok = tidak larat
98. Trembe = benda yg tergantung tp tidak kemas spt baju
99. Tubik = keluar
100. Turik = sakit telinga akibat bunyi bising
Gane ??? pehe dok ??

wakakakkakak ...

nnti biebot ctercter lagi k ..


wasalam


xoxo :: bieBOt

GAMBARAN KELAK DIAKHIRAT

Assalamualaikum w.b.t  All Readers .

oukeh .. ENTRY arini sal

" GAMBARAN KELAK DI AKHIRAT "

subhanallah ...
 

 Selepas Malaikat Israfil meniup sangkakala (bentuknya seperti tanduk besar) yang memekakkan telinga, seluruh makhluk mati kecuali Izrail & beberapa malaikat yang lain. Selepas itu, Izrail pun mencabut nyawa malaikat yang tinggal dan akhirnya nyawanya sendiri.

  Selepas semua makhluk mati, Tuhan pun berfirman mafhumnya "Kepunyaan siapakah kerajaan hari ini?" Tiada siapa yang menjawab. Lalu Dia sendiri menjawab dengan keagunganNya "Kepunyaan Allah Yang Maha Esa lagi Maha Perkasa." Ini menunjukkan kebesaran & keagunganNya sebagai Tuhan yg Maha Kuasa lagi Maha Kekal Hidup, tidak mati.


 Selepas 40 tahun, Malaikat Israfil a.s. dihidupkan, seterusnya meniup sangkakala untuk kali ke-2, lantas seluruh makhluk hidup semula di atas bumi putih, berupa padang Mahsyar (umpama padang Arafah) yang rata tidak berbukit atau bulat seperti bumi.

  Sekelian manusia hidup melalui benih anak Adam yg disebut "Ajbuz Zanbi" yang berada di hujung tulang belakang mereka. Hiduplah manusia umpama anak pokok yang kembang membesar dari biji benih.


 Semua manusia dan jin dibangkitkan dalam keadaan telanjang dan hina. Mereka tidak rasa malu kerana pada ketika itu hati mereka sangat takut dan bimbang tentang nasib & masa depan yang akan mereka hadapi kelak.


 Lalu datanglah api yang berterbangan dengan bunyi seperti guruh yang menghalau manusia, jin dan binatang ke tempat perhimpunan besar. Bergeraklah mereka menggunakan tunggangan (bagi yang banyak amal), berjalan kaki (bagi yang kurang amalan) dan berjalan dengan muka (bagi yang banyak dosa). Ketika itu, ibu akan lupakan anak, suami akan lupakan isteri, setiap manusia sibuk memikirkan nasib mereka.

  Setelah semua makhluk dikumpulkan, matahari dan bulan dihapuskan cahayanya, lalu mereka tinggal dalam kegelapan tanpa cahaya. Berlakulah huru-hara yang amat dahsyat.

 Tiba-tiba langit yang tebal pecah dengan bunyi yang dahsyat, lalu turunlah malaikat sambil bertasbih kepada Allah SWT. Seluruh makhluk terkejut melihat saiz malaikat yang besar dan suaranya yang menakutkan.

  Kemudian matahari muncul semula dengan kepanasan yang berganda. Hingga dirasakan seakan-akan matahari berada sejengkal dari atas kepala mereka. Ulama berkata jika matahari naik di bumi seperti keadaannya naik dihari Kiamat nescaya seluruh bumi terbakar, bukit-bukau hancur dan sungai menjadi kering. Lalu mereka rasai kepanasan dan bermandikan peluh sehingga peluh mereka menjadi lautan. Timbul atau tenggelam mereka bergantung pada amalan masing-masing. Keadaan mereka berlanjutan sehingga 1000 tahun.

 Terdapat satu telaga kepunyaan Nabi Muhammad SAW bernama Al-Kausar yang mengandungi air yang hanya dapat diminum oleh orang mukmin sahaja. Orang bukan mukmin akan dihalau oleh malaikat yang menjaganya. Jika diminum airnya tidak akan haus selama-lamanya. Kolam ini berbentuk segi empat tepat sebesar satu bulan perjalanan. Bau air kolam ini lebih harum dari kasturi, warnanya lebih putih dari susu dan rasanya lebih sejuk dari embun. Ia mempunyai saluran yang mengalir dari syurga. 


 Semua makhluk berada bawah cahaya matahari yang terik kecuali 7 golongan yang mendapat teduhan dari Arasy. Mereka ialah:


ⅰ- Pemimpin yang adil. 


ⅱ- Orang muda yang taat kepada perintah Allah. 


ⅲ- Lelaki yang terikat hatinya dengan masjid. 


ⅳ- Dua orang yang bertemu kerana Allah dan berpisah kerana Allah. 


ⅴ- Lelaki yang diajak oleh wanita berzina, tetapi dia menolak dengan berkata "Aku takut pada Allah". 


ⅵ- Lelaki yg bersedekah dengan bersembunyi (tidak diketahui orang ramai). 


ⅶ- Lelaki yang suka bersendirian mengingati Allah lalu mengalir air matanya kerana takutkan Allah. 


Oleh kerana tersangat lama menunggu di padang mahsyar, semua manusia tidak tahu berbuat apa melainkan mereka yang beriman, kemudian mereka terdengar suara "pergilah berjumpa dengan para Nabi". Maka mereka pun pergi mencari para Nabi. Pertama sekali kumpulan manusia ini berjumpa dengan Nabi Adam tetapi usaha mereka gagal kerana Nabi Adam a.s menyatakan beliau juga ada melakukan kesalahan dengan Allah SWT. Maka kumpulan besar itu kemudiannya berjumpa Nabi Nuh a.s., Nabi Ibrahim a.s., Nabi Musa a.s., Nabi Isa a.s. (semuanya memberikan sebab seperti Nabi Adam a.s.) dan akhirnya mereka berjumpa Rasullullah SAW. Jarak masa antara satu nabi dengan yang lain adalah 1000 tahun perjalanan. 

 Lalu berdoalah baginda Nabi Muhammad SAW ke hadrat Allah SWT. Lalu diperkenankan doa baginda.


 Selepas itu, terdengar bunyi pukulan gendang yang kuat hingga menakutkan hati semua makhluk kerana mereka sangka azab akan turun. Lalu terbelah langit, turunlah arasy Tuhan yang dipikul oleh 8 orang malaikat yang sangat besar (besarnya sejarak perjalanan 20 ribu tahun) sambil bertasbih dengan suara yang amat kuat sehingga 'Arasy itu tiba dibumi.


 'Arasy ialah jisim nurani yang amat besar berbentuk kubah (bumbung bulat) yang mempunyai 4 batang tiang yang sentiasa dipikul oleh 4 orang malaikat yang besar dan gagah. Dalam bahasa mudah ia seumpama istana yang mempunyai seribu bilik yang menempatkan jutaan malaikat di dalamnya. Ia dilingkungi embun yang menghijab cahayanya yang sangat kuat.


 Kursi iaitu jisim nurani yang terletak di hadapan Arasy yang dipikul oleh 4 orang malaikat yang sangat besar. Saiz kursi lebih kecil dari 'Arasy umpama cincin ditengah padang . Dalam bahasa mudah ia umpama singgahsana yang terletak dihadapan istana.


 Seluruh makhluk pun menundukkan kepala kerana takut. Lalu dimulakan timbangan amal. Ketika itu berterbanganlah kitab amalan masing-masing turun dari bawah Arasy menuju ke leher pemiliknya tanpa silap dan tergantunglah ia sehingga mereka dipanggil untuk dihisab. Kitab amalan ini telah ditulis oleh malaikat Hafazhah / Raqib & 'Atid / Kiraman Katibin.


✐ Manusia beratur dalam saf mengikut Nabi dan pemimpin masing- masing. Orang kafir & munafik beratur bersama pemimpin mereka yang zalim. Setiap pengikut ada tanda mereka tersendiri untuk dibezakan.

  Umat yang pertama kali dihisab adalah umat Nabi Muhammad SAW, dan amalan yang pertama kali dihisab adalah solat. Sedangkan hukum yang pertama kali diputuskan adalah perkara pertumpahan darah.

 Apabila tiba giliran seseorang hendak dihisab amalannya, malaikat akan mencabut kitab mereka lalu diserahkan, lalu pemiliknya mengambil dengan tangan kanan bagi orang mukmin dan dengan tangan kiri jika orang bukan mukmin.


 Semua makhluk akan dihisab amalan mereka menggunakan satu Neraca Timbangan. 


 Saiznya amat besar, mempunyai satu tiang yang mempunyai lidah dan 2 daun. Daun yang bercahaya untuk menimbang pahala dan yang gelap untuk menimbang dosa.


 Acara ini disaksikan oleh Nabi Muhammad SAW dan para imam 4 mazhab untuk menyaksikan pengikut masing-masing dihisab.


 Perkara pertama yang diminta ialah Islam. Jika dia bukan Islam, maka seluruh amalan baiknya tidak ditimbang bahkan amalan buruk tetap akan ditimbang.


 Ketika dihisab, mulut manusia akan dipateri, tangan akan berkata- kata, kaki akan menjadi saksi. Tiada dolak-dalih dan hujah tipuan. Semua akan di adili oleh Allah Ta'ala dengan Maha Bijaksana.


✐ Setelah amalan ditimbang, mahkamah Mahsyar dibuka kepada orang ramai untuk menuntut hak masing-masing dari makhluk yang sedang dibicara sehinggalah seluruh makhluk berpuas hati dan dibenarkannya menyeberangi titian sirat.


Syafaat Nabi Muhammad SAW di akhirat :


ⅰ- Meringankan penderitaan makhluk di Padang Mahsyar dengan mempercepatkan hisab. 


ⅱ- Memasukkan manusia ke dalam syurga tanpa hisab. 


ⅲ- Mengeluarkan manusia yang mempunyai iman sebesar zarah dari neraka. 


(Semua syafaat ini tertakluk kepada keizinan Allah SWT.)


 Para nabi dan rasul serta golongan khawas juga diberikan izin oleh Tuhan untuk memberi syafaat kepada para pengikut mereka. Mereka ini berjumlah 70 000. Setiap seorang dari mereka akan mensyafaatkan 70 000 orang yang lain.


 Setelah berjaya dihisab, manusia akan mula berjalan menuju syurga melintasi jambatan sirat. Siratul Mustaqim ialah jambatan (titian) yang terbentang dibawahnya neraka. Lebar jambatan ini adalah seperti sehelai rambut yang dibelah tujuh dan ia lebih tajam dari mata pedang. Bagi orang mukmin ia akan dilebarkan dan dimudahkan menyeberanginya.

Fudhail bin Iyadh berkata perjalanan di Sirat memakan masa 15000 tahun. 5000 tahun menaik, 5000 tahun mendatar dan 5000 tahun menurun. Ada makhluk yang melintasinya seperti kilat, seperti angin, menunggang binatang korban dan berjalan kaki. Ada yang tidak dapat melepasinya disebabkan api neraka sentiasa menarik kaki mereka, lalu mereka jatuh ke dalamnya. 

 Para malaikat berdiri di kanan dan kiri sirat mengawasi setiap makhluk yang lalu. Setiap 1000 orang yang meniti sirat, hanya seorang sahaja yang Berjaya melepasinya. 999 orang akan terjatuh ke dalam neraka.


Rujukan: Kitab Aqidatun Najin karangan Syeikh Zainal Abidin Muhammad Al- Fathani. Pustaka Nasional Singapura 2004.

SEKIAN ..

RENUNGKAN LAH

Wasalam ...


LOVE

XOXO :: BIEBOT

GOOD MORNING "" SWEETHEART ""






Assalamualaikum w.b.t
  ALL READERS

And GOOD MORNING SWEETHEART ,,,


well well well .. Entry biebot pada hari nih sal ""nih"" la .. heee ~ ~ ~  ape toh ??? hurmm

ehehehheh , ekceli sume nyer sal SWEET and HEART .. wakakkaka

SWEET like CANDY ... ekceli, biebot da mula da start syg  " _ _ _ "  heee ~ ~ ~
i dont know how i can falling IN luf with him . hahaa . so PLASTIC lhaa kau nih biebot ...
tapi dier da takderk .. hurmm kje SEBULAN laks toh .. rindu dier lhaaa ...
hahaaaahhhahah , so DRAMATIC ,, ngeh ngeh ngeh ~ ~

kahkahkah ,, kadangkadang an ... lawak pon ader .. kadangkadang siyes pon ader .. selame aku idop nih ramai jgk lhaaa aku kenal gan boyboys .. Ta sumer perangai cam HAMPEH ,, tapi SESETENGAH ..
ader toh , KAWAN sebab nak Amik kesempatan .. patot ker camtoh ??  aishhhh 
nak kawan..kawan jela.. nak lebeylebey toh buat pe an ... BAJET la lu orang laki CAMTOH .. TAPI sesetengah .. bukan semua .. << hadoii nnti mesti sala anggap nih >> bace leklok yer

urmm .. susa an nak dapat kan lelaki yang baek, soleh , sebab


LELAKI YANG BAEK HANYA UNTUK PEREMPUAN YANG BAEK , 
dan
PEREMPUAN YANG BAEK UNTUK LELAKI YANG BAEK


so HEART memanin kan peranan dalam MEMILIH ,, hahaa

kenapa mende alah nih plak an ...
oukeh .. hati seseorang , kiter tatao kan macam mane ...
walaopon luaran nampak ganas + buruk + pape jela yg seangkatan dengan nyer ..
tapi INSIDE dier .. ta sumer orang tao .. Plus , typical lelaki mcm nih la , ta ramai pompuan kat lua saner carik kan ...

biebot bukan nak  KONDEM orang pompuan , tapi bende camnih susa nak kate kan .. tapi an too hal korang la kan ..

okeh, sebenar nyerr,, bende nih da lari dari entry sebenor nyer, hahha, tibetibe lak ckp sal lelaki an ..
eh "" OH LELAKI  "" ker nih ?? haahhhahah

urmm, betoi x biebot ckp hati lelaki bukan sumer orang tao an .. ???

perangai maybe menunjukkan sikap sebenar, tetapi maybe hal camnih ta sumer orang yang tahu ... an an an an an .. wakakakkaka ..

so  ... berbalik pada ENTRY sebenar ..
i have crush pada sorang guys nih la .. hihihihihih << malu la>>
maybe he is diffrent from other man yg aku kenal selama  nih ... atau itu hanya lah  LAKONAN si dier or  he is  SERIUS .. aku pon tatao la  ..  hurmmm   +-* ..
aku pon ta reti nak nengok sikap org kann ,, yela bukan nyer tukang tilik pon,,wakakka
tatao nape aku ley sayang dier , he's always says that "" ur mine , no one can take it from me " ," and i will love u forever , ilysm .. "" last mcj before dier kje .. "syg take care ,love u syg ,dun forget me, bye syg ucuk, ... " ..  HEE ~ ~ ~ .. luf u too la syg .. ngehngeh ..
but depenely SO sweet .. banyak lagi TEXT yang buad ati cair woo .. KUAT mEN angiN ,,
tobak pon ..  kahkahkahkahkah ...   : D


SEBULAN lebey dier tinggal aku ..  keje nyer pasal an , so ta kesa sangat .. asal bende yg dier buat halal ,
aku ta nak la kemewahan dier, bia lhaa ati jerp yang tulus ikhlas , an an an an an an an ..
he also says that ""  i IKHLAS gan syg .. really..really really sayang u .. "" .. since i know that ur a good gurl for me,  i realize that ur the best for me ..""  - - - - > waakkakakaka ... HARU beb HARU .. HAHAHAH
mau pengsan aku mendengar nyer..

KENAPA AYAT LELAKI NIH MANIS SANGAT EK ??? 
adesss blaja mane la dakdak nih an??

HAHAHH pape pon, aku sayang kau la ... n terima kaseh la sebab sayang aku jgk ...

heee : D

ilysm la sayang  ... winkwinkwink***


k la ,, tu jela dulu cter dari PRINCESS .. hahahhaah  winkwink**

wasalam ..



XOXO ::  BIEBOT

.. SAAT TERAKHIR ,

Assalamualaikum to ALL REaders ...

oUkeh , ENtry BIEBOT arini , its all about lagu nih ...

hurmmm ,, besc Woooo , lagu nih ,
lirik dier , irama dier , pehh , besc sangat2 ,
hurmmm nak ckp lebey pon ta gne an ,, so layan la kejap yea ,,



video

SAAT TERAKHIR - ST12



Tak pernah terpikir olehku
Tak sedikitpun ku bayangkan
Kau akan pergi tinggalkan kusendiri

Begitu sulit kubayangkan
Begitu sakit ku rasakan
Kau akan pergi tinggalkan ku sendiri

Dibawah batu nisan kini
Kau tlah sandarkan
Kasih sayang kamu begitu dalam
sungguh ku tak sanggup
Ini terjadi karna ku sangat cinta

Inilah saat terakhirku melihat kamu
Jatuh air mataku menangis pilu
Hanya mampu ucapkan
Selamat jalan kasih

Satu jam saja kutelah bisa cintai kamu;kamu;kamu di hatiku
Namun bagiku melupaknmu butuh waktuku seumur hidup
Satu jam saja kutelah bisa sayangi kamu… di hatiku
Namun bagiku melupaknmu butuh waktuku seumur hidup
di nanti ku……



besc kannn????
hurmmm ... biebot ske sangat lagu nih , tatao nape , ngehngehngeh ... heeeeee

k sekian saja
 
wasalam ....
XOXO bIEbOT

REMOVE n APPROVED




Assalamualaikum w.b.t  ALL  my lovely READERS

Oukeh :: ENTRY for TODAY POST IS ALL ABOUT  REMOVE n APPROVED

oukeh ,, ader aper pada Entry sumer nih ,????
baek lah , biebot akan cter la sker sal bende alah nih ,, hurmmmm
kalo kat FESBUK kan ,,, mesti koramg da biasa gan bende alah nih ...
korang approve n korang remove or REJECT individu toh kan ...

ape sebab korang REMOVE diorang ??? n ape sebab korang Approve dieorang ??


i ask my roomates n she say :: if dier Approved mean dier tertarik gan individu toh ,,,
if dier Remove mean dier menyampah gan individu toh ....

hurmmmmmm ........  ;)

kate NIK ANIS AMALINA  :: if dier approved mean dier kenal individu toh or tengok pada mutual friends
if dier Remove plak ,, sebab individu toh sakay or annoying giler

adesssssssssss ,..... :P


kate SAFWAN SAFARUDDIN plak ::  kalo approve maksud nyerr dier kenal dan , tgk pada mutual friends la .
kalo Remove plak sebab dier marah kat individu tersebot ..

hhahahhahahhahahhahahhahahh ...  : D

so dari permerhatian saya la kaannn ... hehhehehe  ---->  eyhhh japjap .. ader lagi

kate NUR HAFIZAH  pulak :: dier approve sebab individu toh kawan kepada kawan dier .. sebab toh la ramai lagi kawan yang request aku ta approve2 lagu ... wakakakka  
kalo remove lak sebab ta kenal ,so remove jela , setakat nih , orang yg aku ta kenal ta perang  lagi la ...

hahahhahahha ... ngekkk betoii kau fiza ..putus fius betoiii


kata FARAH AFFANDI lak ... kalo remove means ta ske + benci
kalo approve lak sebab nak berkawan ...

hehheheheh .. baek sungguh macik nih

kate BRO RAZAK lak : approved sebab nak kawan gan dier ..or depends
ang remove sebab ta suke budak toh ...

aisehhh .... habes la sume dak2 toh kau ta ske an

hurmm .. welll dari soal selidik biebot la ....

Kbanyakkan budakbudak nih approved sebab mutual friends .. hahhah
and remove sebab ta kenal .. n mayampah gan individu toh ....

so ::: Bagi  BIEBOT   lak ... biebot  remove sebab SEMAK jerp dak toh dalam fesbuk biebot .
ekceli ble nak kumenkumen , walaweyhhh kalo gne ayat BOLE BLA toh takpe jugak ,, nih da men gne ayat TA LEY BLA nih .. memang HAWAU la kao .. hahaahah
hurmm.. kalo approved lak .. tgk mutual friends lu ,.pastu check profile tgk info .. lo  dak sekola ,, aprroved jela .. lo tak pon approved jela .. 

hhahhahahha ...

tapi an .. kalo dah REMOVE budak toh ,, pastu DIER ADD lagi , pastu REMOVE lagi , Pastu dier ADD lagii ... ta ke SENGAL toh ....

 so kepada yang diluar saner .... adakah anda bersedia untuk diremove kan ??? or  sudah bersediakah anda Di approved kan menjadi kawan ?????

hahahahhahahhahahhahhahahhahahahhahahhahahahhahahahhahahhahahahhahahhahahahwelll ... tu jela entry untuk arini ...


wasalam ..



XoXo ::: Biebot

R . I . N . D . U ----> Y.A.A.D.E.I.N




Assalamualaikum w.b.t  to ALL my LOVELY READERS

 oukeh . hari nih ENTRY biebot sal
R.I.N.D.U
hurmmm , ekceli aku rindu sanadsanad kat kengkawan sekola dulu ,
DEHA,UMMU,TIEA,BELLA,EMMA,SHIKIN,TEEQAH,ARDA,
dan yang len , dan yang sewaktu dengan nyerr
dakdak kelas aku dollu ,
cikgucikgu , makCIK kantin ,makCIK jual air , makcik jual ICE-cream ,makcik tukang sapu








rindu tempat lepaklepaklepak dulu ,
rindu time gadohgadoh dollu
rindu nak pau duet budakbudak nih
seposen dua posen
kihkihkihkihkih
kalo ingatingat kembali
walaweyyyy ..
HARU bieha HARU ...
macammaacam kerenah  ...
nak masemase dollu .. bole PUTAR kembali ta ?????
miss giler time blaja dalam kelas dullu ...
Ble exam , ader jer yg panjang tengkuk ,
nak curikcurik jawapan,
aku pon same ..
hahhahhahaha .
kadang toh dalam kelas , mase belajar pon , sempat lagi buad lawak CIPAN , adesss
hahhahhahah , time cikgu perli2 kiteorang , ader jerp yang menyampok .. HAWAU nyerr kengkawan
adoiiii ... mase kan ta ley nak putarputar lagi .. hanya KENANGAN jerp .
YAADEIN ... YAADEIN .. ohhhhhh YAADEIN ..
wakakkakakaka  ...


NAK MASE DOLLu ..bole kannnnn ???

so  .. tue dulu la DARI BIEBOT ..

LUF n MISS ALL OF U BADLY DAMN MUCXHHHhhhhh

muahhhhhhhhhhhhhhMUAHHHHHHHHHHHHHHHHH


wasalam ..




XoXo  :: BIEBOT











new FACEBLOG

SELAMAT DATANG DIUCAPKAN KEPADA SEMUA YANG SUDI HADIR KE THE FACEBLOG. TUJUAN FACEBLOG DIWUJUD IALAH ATAS DASAR UNTUK MENGUMPUL DAN MEMBINA SATU KOMUNITI BLOGGER KHUSUSNYA DI SELURUH MALAYSIA DAN DUNIA AMNYA. MARILAH KITA BERSATU DAN BERKERJASAMA DALAM MEMBANTU RAKAN-RAKAN BLOGGER KITA DI SELURUH MALAYSIA. SEPERTIFACEBOOK, KAMI JUGA MEMPUNYAI TUJUAN YANG SAMA IAITU MENJALINKAN HUBUNGAN YANG LEBIH ERAT ANTARA PARA BLOGGER DI SELURUH MALAYSIA SELARAS DENGAN TEMA YANG KAMI GUNAKAN IAITU SEAKAN-AKAN TEMAFACEBOOK. SERTAILAH KAMI DAN BERSAMA KITA MEMERIAHKAN DUNIA BLOG MALAYSIA.
TERIMA KASIH


Edit

sikap .. kerenah .. n dot dot dot .. huh!!

Assalamualaikum w.b.t  to   ALL READERS .

Oukeh , ari ni  ENTRY aku sal SIKAP .. kerenaH or BEhAVIOUr ..kadangkadang ,, aku ta phm gan sikap sesetengah org tohh , kadangkadang  hipokrit giler ,kadangkadang nek menyampa pon ader .. aku ta phm betol la .. ekceli . aku mengadapi macammacam sikap manusia di sekeliling aku ... sometime  , aku sabo gan kerenah mereka .. kadangkadang  rase dipulau kan pon ader ..kadangkadang rase cam mereka tanak ckp gan aku pon ader .. adess .. if aku ader buad salah , ta rugi kan kalo face to face . at least aku tao aper kesalahan aku , at least aku dapat pebetol kan salah aku tohh . maybe nnti aku berubah , hurmmm .. kadangkadang TERASA gak aper yang korang buad toh , tapi aku buad bodo jela , malas nak kecohkecoh ..
maybe kadangkadang toh aku EGO n kadangkadang to aku tunjukkan Sikap aku yang jahat . tapi  PEOPLE MAKE MISTAKE rigt .. n I one of THEM .. buat pleasss. .. at least gtaw la weh .. kadangkadang nak nanges pon ader , aku pendam jerp selama nih , aku tatao ape salah aku ... aku rase an , aku oke jerp gan korang , 
tapi aku pon rase SEBALIK nyer .. aku ta tatao dan aku menyampah dengan sumer toh , lau bole nak berhenti jerp STUDI nihh ,, urmmm ..  ;(

sabo bieha, maybe ader hikmah disebalik toh , maybe dengan cara diorang buad kau camnih , maybe alla nak tunjukkan sikap sebenar diorang , kau sabar yerp bieha ,, nnti sumer nih akan terjawab jugak ...

urmm  ..sikap aku .. sikap kau .. kerenah aku .. kerena kau ..|

takderk orang tao pon . urmmm .. SEDIH ble ingatingat kembali ,,

tapi pape pon , aku ucap kan terima kaseh la sebab buad aku camnihh , at least aku sedor sket sape aku , perangai aku ,, if aku ader lakukan kesalahan , buad korang terasa ker , please do forgive me .. maybe aku ta sedor kot !! kalo bole tegortegor la .. aku ta sedor kot gan peragai aku yang buruk toh ,  hurmm 


LAST WORD : THANK YOU for being my FRIENDS ..

wasalam ..

 

XOXO :: BIEBOT